Pai uite cam asa lucram…

Felicia Moga (DC Communication) – o persoana dintr-o agentie de PR, care lucreaza pe conturi bancare

Cristina Mihaila (RBS Bank) -PR intern

Seara a inceput cu ceva emotii pentru ca am fost putintei si trebuie sa recunosc asta. Cand ai 30 de oameni in sala si conferinta trebuie sa inceapa, stai putin cam ca pe ace. De aici inainte ai nevoie de niste invitati care sa vorbeasca si sa fie receptivi.

Nu stiu cum li s-a parut celorlalti, dar mie mi-a placut.Ce am mai vazut pana acum la Oana (daca a mai scris cineva cum i s-a parut as fi chiar interesata sa citesc o parere sincera).   Pe langa faptul ca a fost ceva intim, eram acolo 30 de omuleti chiar interesati, care aveau intrebari. Si am avut in fata noastra 2 invitate care au stiut si au incercat pe cat posibil sa ne vorbeasca pe limba noastra, sa defineasca termenii bancari 🙂 si au spus lucruri concrete, mereu insotite de exemple.

Ce e de retinut, faptul ca PR-ul intern si Agentia de PR colaboreaza in permanenta. Nu se dau mesaje, mai ales in situatii de criza, fara ca cele 2 sa stie despre ce este vorba. Felicia Moga, ne spunea ca in cazul unei crize, Agentia se poate muta efectiv la Companie pentru a-i acorda consultanta si sprijin 24/24.

Am vorbit despre relatii. Relatiile Publice sunt despre construirea relatiilor, desi se uita acest lucru. Cu presa de exemplu, nu poti astepta sa se nasca peste noapte o relatie, eventual cand ai si cateva probleme si vrei sa iti intre si niste comunicate de presa. Relatiile cu presa se consolideaza ca orice alt tip de relatie. Nu pe momente de criza, nu sunand de 15 mii de ori pe zi un jurnalist doar atunci cand ai nevoie. Incet, cu rabdare si in timp. 🙂

Studiu de caz: Cristina ne-a povestit situatia RBS, cand de prin ianuarie s-a anuntat faptul ca RBS va fi vanduta. S-a scris peste tot, s-a comentat peste tot, s-au facut impartiri RBS – Good Bank si Bad Bank (Sucursala din Romania  fiind o Bad Bank), s-au facut tot felul de supozitii. Pana la 26 februarie, cand s-a dat anuntul oficial, ca banca a fost vanduta, PR-ul nu a dat niciun fel de comunicare. Nu pentru ca nu ar fi vrut, ci pentru ca sunt situatii in care exista interdictie pe comunicare.

OK, si nu s-a comunicat. Dar daca nu comunici o luna de zile asta nu inseamna ca stai degeaba. Ce a facut PR-ul in acest caz?

  • o lista de Q&A pentru presa – ca in momentul in care se face anuntul sa stii in ce directie sa se raspunda
  • o lista de Q&A pentru call-center – pentru a-i asigura pe clientii bancii ca banii lor sunt in siguranta – in Corporate se suna proactiv – pentru ca sunt clienti mai putini, in Retail se suna reactiv
  • vorbesti la telefon – nu trimiti comunicate de presa, dar asta nu inseamna ca-i ignori; nu e bine sa sune la un telefon care nu raspunde. Chiar si daca nu le poti da informatii, le spui ca nu poti vorbi in acel moment, le explici situatia, si ii asiguri ca in momentul in care poti da informatii oficiale ii vei contacta. Si asa vei face.
  • centralizat fluxul de informatii – PR-ul trebuie sa stie intotdeauna totul pentru a vaea o parere de ansamblu asupra situatiei si pentru a putea oferi informatiile necesare fiecarui segment
  • trainuirea vorbitorilor – cei care vor fi in fata presei trebuie nu numai sa stie ce sa spuna, ci si cum sa spuna
  • reactia prompta – foarte importanta este viteza de reactie; din momentul in care poti comunica fa-o imediat

In urma intrebarilor s-a adus in discutie si ideea de educare a publicului. De familiarizare a lui cu produsele oferite de banca si utilitatea fiecarui produs. Pentru ca in momentul in care cineva vine si solicita un imprumut de nevoi personale sa fie sigur ca de fapt nu are nevoie de un card de credit. Si aceasta educare sa se faca fara a incerca sa se vanda ceva. Pentru ca oamenii vor simti altfel ca se incearca sa li se induca un anumit lucru si nu vor fi deloc receptivi.

Si asa a mai trecut o ora jumate de PR Tea.. si asa am inceput sa ne indreptam vertiginos spre cea de-a cinsprezecea editie, care va fi ca de obicei in ultima miercuri a lunii. Asa ca ne revedem miercuri, 30 aprilie . 😀

Advertisements