Ce cred eu despre Commedia dell’ litere

[later update] Multumiri, MIRCEA , pentru postul de pe blog si sfaturi

Pentru ca ieri am avut unul din cele mai tragice examene de cand ma aflu la aceasta facultate si am preferat sa desenez floricele decat sa rezolv subiectele si pentru ca unul din colegii mei a scris despre asta pe blogul lui (HOINARU ), am zis ca trebuie sa ii las si eu un comentariu.

Am scris cu atata drag comentariul, incat ar avea marimea unui post pe blog. Si pentru ca marimea exista, am zis sa existe si postul (copy + paste):

alexandru, te-am intrebat cumva la 10:40 (cand noi eram inca in pauza, ca doamna profesoara “era inca pe drum”) daca ai citit la strategii publicitare? si daca ai invatat ceva suplimentar de acolo, din prea minunatele cursuri, referitor la ce presupune acest domeniu, la ce face exact un strateg, daca a mentionat vreo secunda tanti despre brieful de creatie… nimic din asa ceva nu se regasea in cursurile frumos predate.

1. dupa ce ca si-a batut joc un semestru intreg de acest curs, prin faptul ca a predat 6 cursuri – nu stiu unde e prezenta ei de 70% – aia care de profesor ar trebui sa fie de 100%, ca ea e platita din banii nostri

2. dupa ce ca si-a batut joc si de alea 6 cursuri predate, in care ne povesteste “aparitia strategiei ca domeniu” plasand-o prin anii ‘70, dar fara nicio referinta la Pollit, la King, BMP sau JWT, Stead, ca si numele asta a aparut de undeva, la T PLAN, de premise, de ce a fost nevoie de un astfel de om si mai apoi departament, ne da doamne ajuta 2 clasificari (strategie emergenta si prescriptiva) si apoi intram in concepte: productie, produs, vanzare, marketing, branding – intrare de 10 randuri, nu va imaginati o detaliere.

Bineinteles ca avem nevoie de conceptele astea, dar nu trebuia ca materia de strategii sa se opreasca aici. Daca doamna stia ca din 13 posibile cursuri pe care ar putea sa ni le predea, nu va fi capabila sa ajunga decat la 6, atunci sa solicite mai mult timp, sa structureze altfel, ca d’aia e cadru didactic. Daca eu pe viitor vreau sa fac strategie, si ma rezum la cursul doamnei de mai sus, pot sa-mi iau linistita gandul, pentru ca nu ma va tenta. Nu stie sa te faca sa iti placa ceva, in principal pentru ca ea nu a spus ce presupune acest job. Ce face un strateg? Ca face o tona de lucruri, doamne ajuta!

3. dupa ce ca si-a batut joc de noi, lasandu-ne sa o asteptam un picut peste o ora, apoi trebuia sa recuperam tot noi timpul pierdut, printr-un examen de 20 de minute la 2 materii (2 cursuri distincte POSTMODERNISM si STRATEGII PUBLICITARE si un seminar la POSTMODERNISM) si eventual sa scriem cat mai schematic, sa nu se chinuie si nici sa nu corecteze prea mult

4. dupa ce ca asta nu a fost in niciun fel examen de verificare a cunostintelor acumulate de-a lungul si de-a latul unui semestru (ci unul facut sa scriem asa, ce ne amintim, ca sa trecem, sa nu ne spetim prea tare cu invatatul, ca facultatea e asa, pentru toata lumea, ca scoala generala)

5. dupa toate astea pe mine m-a durut ca si-a batut joc de un domeniu la care tin si pe care vreau sa il fac in viata.

Si apoi, ajungem la master la publicitate si ne dam seama ca daca nu am invatat doar singuri, din carti, internet si intrebat cunoscuti ce lucreaza deja in acest domeniu, atunci nu stim nimic. Si NU MA DERANJEAZA SA INVAT SINGURA, dar macar sa nu ne mai prefacem ca avem materia asta in facultate. Daca e inutila si nu se face cum trebuie, hai sa nu o mai facem.

Pentru ca tot ce stiu acum, stiu de pe site-ul APG LONDON, APG de la noi, studiind campanii, mergand la conferinte, CITIND STEEL SI RIES si am norocul sa fiu si primita la un CURS de strategii, la MASTER, la un om care e un foarte bun practician

Dupa toate astea, mi-am permis sa nu rezolv niciun subiect si SA II DESENEZ doamnei profesoare, floricele in semn de pace. Si daca am restanta, ce?

ORICUM ASTA NU A FOST EXAMEN. Si ma intreb cati dintre colegii mei care vor lua 10 stiu macar de la ce vine APG sau una din trasaturile postmdernismului, de ce e atat de greu de definit. Si atunci asta mai e sistem de verificare si notare?

